Kamis, 12 November 2015

Adakah Neem Oil Minyak New ular?

Adakah Neem Oil Minyak New ular?

Neem Oil mempunyai banyak kegunaan, yang sesetengah orang mungkin tertanya-tanya jika ia adalah minyak ular terkini! Minyak yang dihasilkan dari pokok Neem sejuk ditekan dari biji benih buah pokok itu. Ia digunakan untuk produk penjagaan peribadi seperti penjagaan kulit dan penjagaan rambut, serta produk penjagaan haiwan kesayangan dan produk penjagaan taman.

Manfaat Neem Oil banyak! Minyak sangat berfungsi mempunyai ciri-ciri anti-bakteria dan anti-virus yang kuat, serta menjadi suatu racun makhluk perosak yang berkesan, racun kulat dan racun serangga, yang menjadikannya berharga untuk pelbagai pertanian serta rumah, penjagaan diri, dan tujuan perubatan. Ia juga boleh memberi manfaat untuk membunuh dan menghalau bug dalam taman-taman dan ladang-ladang dan berkesan untuk merawat masalah kulit dan sakit sendi. Orang juga menggunakannya untuk menghalau nyamuk, lalat, kutu, kutu, hama dan kepala & badan kutu.

Minyak ini digunakan dalam banyak jenis produk, tetapi lagi ramai orang yang tahu mengenainya.

Penjagaan diri

Neem minyak juga digunakan dalam produk-produk penjagaan diri seperti sabun, syampu dan kulit walaupun semula jadi penghalau serangga. Minyak yang dihasilkan dari pokok Neem adalah sangat bermanfaat untuk merawat masalah kulit seperti:

kulit kering
luka dan lebam
jangkitan kulit
ekzema
psoriasis
kudis
kutu
Penjagaan Binatang

Produk neem haiwan peliharaan seperti syampu haiwan bermanfaat kepada kulit haiwan kesayangan anda dan bulu, kerana Neem mempunyai lambak semula jadi dan sifat-sifat tanda penghalau dan juga sebagai pelembap kulit.

Kegunaan luar

Minyak yang menakjubkan juga mempunyai banyak kegunaan di taman. Ia boleh membantu menghalau serangga dan perosak luar. Ia digunakan secara meluas dalam bidang pertanian sebagai satu alternatif yang berkesan kepada racun serangga kimia.

Neem Oil mungkin lebih baik daripada minyak ular, kerana ia mempunyai banyak aplikasi. Sudah tiba masanya lebih ramai orang belajar tentang banyak kegunaan dan faedahnya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar