Kamis, 12 November 2015

Cara Elakkan Penyakit Berjangkit

Cara Elakkan Penyakit Berjangkit

Anda mungkin merasa seperti tidak ada yang boleh anda lakukan untuk mencegah virus musim sejuk, tetapi itu tidak berlaku. Terdapat banyak langkah yang boleh diambil yang boleh menghalang menangkap penyakit berjangkit. Berikut adalah tujuh tips yang boleh membantu anda mengelakkan kesakitan masalah itu boleh menyebabkan.

1) pertahanan pemakanan: Apa yang anda makan dan minum adalah satu bahagian penting dalam ketahanan penyakit. Pastikan pilihan anda adalah sihat, kaya nutrien dan mempunyai banyak serat. Penghidratan yang betul juga satu kemestian. Dalam jabatan cecair, memastikan bahawa anda mempunyai pilihan bukan berkafein dan tanpa alkohol yang banyak, kerana mereka boleh bertindak sebagai diuretik.

2) Berapa Banyak Disinfektan terlalu Banyak ?: Terdapat sebenarnya garis tipis antara jumlah yang baik dan terlalu banyak. Menyapu ke bawah permukaan biasa adalah satu idea yang baik, tetapi tidak perlu dilakukan secara jam kecuali anda di khalayak ramai. Anda mungkin perlu lap ke bawah troli membeli-belah setiap kali anda menggunakan salah satu, tetapi adakah pintu sendiri, suis lampu anda dan boleh mengendalikan hanya sekali seminggu kalau tidak ada yang di rumah anda sakit secara aktif.

3) bersin Protokol: Apabila anda masih muda, anda mungkin diajar untuk menutup batuk atau bersin dengan tangan anda. Sekarang anda dinasihatkan menggunakan siku anda, dan jika anda berfikir tentang hal itu, ia adalah idea yang baik. Kita menyentuh banyak perkara, termasuk orang lain, dengan tangan kita. Kuman dan virus boleh merebak dengan cepat dengan cara ini.

4) Untuk Tambahan atau tidak untuk Tambahan: Sesetengah makanan tambahan boleh selamat diambil secara tetap, selagi anda mengikuti arahan pada label. Yang lain hanya perlu diambil jika anda telah terdedah kepada penyakit atau anda boleh merasa satu datang di atas. Zink dan Vitamin C mungkin OK untuk kegunaan harian. Perlu diingat bahawa terlalu banyak zink boleh memudaratkan. Mengambil lebih daripada jumlah yang disyorkan C adalah satu pembaziran wang, kerana badan anda hanya akan menghantar apa yang ia tidak perlu betul-betul keluar.

Echinacea hanya boleh diambil selepas anda telah terdedah atau apabila anda merasakan diri anda mula jatuh sakit. Mengambil ia secara tetap boleh merosakkan sistem imun anda. Jika anda mengambil immunosuppressants atau jika anda mempunyai gangguan autoimun, tidak mengambilnya. Juga, sedar bahawa goldenseal mempunyai sifat imun. Ia adalah herba pencernaan.

5) Vaksinasi: Tidak ada vaksin untuk selesema, tetapi biasanya satu untuk selesema. Terdapat beberapa penyakit lain berkeliaran di luar sana yang juga boleh memberi kesan kepada anda, dan anda mungkin memerlukan booster ditembak untuk menghalang mereka. Sebagai contoh, California kini mengalami batuk kokol (juga dikenali sebagai pertussis) wabak. Enam atau tujuh bayi telah meninggal dunia dan terdapat peningkatan dalam orang menangkap ia. Walaupun anda berada di dalamnya, pastikan anak-anak anda adalah terkini. Penyakit-penyakit yang benar-benar adalah lebih buruk daripada kesan-kesan sampingan mitos.

6) Cuci mereka tangan: Ibu adalah betul. Kerap membasuh tangan dikaitkan dengan pencegahan penyakit. Gunakan sabun dan air suam adalah salah satu pertahanan terbaik anda daripada penyakit berjangkit.

7) Masa Gunakan Hand Sanitizer: Banyak orang yang saya kenali sangat ke dalam pembersih tangan. Mereka membawa dalam beg tangan atau poket mereka dan menggunakannya beberapa kali sehari. Dengan beberapa pengecualian, ini adalah idea yang benar-benar buruk. Dua perkara yang perlu diingat di sini; kebanyakan adalah berasaskan alkohol dan mereka akan mengeringkan kulit anda keluar. Kedua, terlalu sering menggunakan sanitizer tangan boleh membawa kepada sistem imun yang lemah.

Terdapat beberapa sebab-sebab yang baik untuk menggunakan banyak barangan ini. Sebagai contoh, jika anda bekerja dengan kanak-kanak kecil atau dalam persekitaran yang perubatan, anda akan didedahkan kepada lebih banyak penyakit daripada jika anda menghabiskan hari anda di kubikel bertungkus-lumus dengan papan kekunci. Anda juga mungkin mempunyai masalah mendapatkan ke sinki setiap kali anda menyentuh sesuatu yang berpotensi germy. Ini jenis keadaan boleh menangis keluar untuk gel mudah alih.

Jika anda bimbang bahawa anda mungkin lebih mudah terdedah kepada menangkap penyakit berjangkit, anda mungkin mahu untuk bercakap dengan doktor anda. Anda boleh bertanya kepada doktor mengenai makanan tambahan yang disebut dalam artikel ini dan dia boleh membantu anda membuat keputusan yang tepat untuk anda. Pastikan doktor yang mengetahui tentang apa-apa keadaan perubatan dan semua ubat-ubatan dan makanan tambahan yang anda gunakan. Ini akan membantu mencegah kesan sampingan dan mungkin interaksi ubat / herba.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar