Minggu, 15 November 2015

Membantu! Kaki saya Adakah on Fire!

Membantu! Kaki saya Adakah on Fire!

Ramai orang menyatakan bahawa mereka mempunyai sakit di kaki mereka dalam banyak sensasi yang berbeza. Tidak pasti bagaimana untuk merawat masalah ini orang-orang ini biasanya akan berjumpa dengan doktor mereka. Sering kali kesakitan ini adalah disebabkan oleh masalah neuropati dipanggil. Neuropati adalah masalah biasa yang cenderung untuk berlaku dalam pesakit kencing manis, tetapi tidak sentiasa disebabkan oleh itu. Ia juga boleh ¬¬caused oleh alkohol, pendedahan kimia, dan kadang-kadang oleh bakteria dan virus.

Neuropati diklasifikasikan sebagai masalah saraf yang mempunyai banyak ciri-ciri. Jenis-jenis sakit yang berkaitan dengan diagnosis ini boleh terbakar, pin dan jarum, dan perasaan anda yang mencucuk pada kaki anda. Sensasi ini biasanya berlaku di kawasan kaki dan buku lali, tetapi tidak terhad kepada kawasan-kawasan ini. Sensasi ini juga boleh berlaku di jari dan bahagian-bahagian badan yang lain.

Salah satu masalah dengan neuropati, terutamanya di kaki, adalah bahawa terdapat kemerosotan saraf, banyak kali yang membawa kepada kehilangan sensasi di kaki. Ini boleh membawa kepada memecahkan kulit dipanggil ulser itu. Ulser biasanya berlaku di kaki akibat penumpukan kulit mati. Oleh kerana ketidakupayaan untuk berasa di mana terdapat tekanan yang dipohon pada kaki kulit mati mula berkembang. Kulit menjadi tebal sehingga ia pecah terbuka dan luka yang terjadi.

Satu lagi masalah yang boleh berlaku dengan neuropati sedang membangunkan patah kerana badan tidak merasakan di mana tekanan adalah di kawasan kaki dan buku lali. Oleh kerana itu terdapat tulang yang patah dan malangnya keadaan kronik perubahan dalam struktur kaki mungkin berlaku. Kompleks gejala dipanggil Charcot arthropathy. Ini adalah masalah di mana di bahagian atas kaki tulang yang pecah dan membengkak kaki ke atas. Pembengkakan berlaku kerana ia cuba untuk menyembuhkan patah dan memakai kasut yang boleh menjadi agak bermasalah. Rawatan untuk ini adalah untuk melindungi kaki dengan pelakon yang dan mengurangkan galas berat badan sehingga tumit kaki. Banyak kali set ini kompleks peristiwa adalah silap untuk jangkitan, selalu MRI adalah perlu untuk menolak kaki Charcot.

Sejak neuropati adalah satu masalah yang rumit, perkara pertama yang perlu dilakukan adalah untuk dinilai oleh pakar, seperti penyakit kaki a. Banyak kali diagnosis dibuat oleh peperiksaan yang mudah. Masa yang lain diagnosis yang mungkin tidak begitu jelas. Terdapat pelbagai ujian yang menggunakan mesin untuk menguji banyak saraf deria dan jelas mendiagnosis masalah. Salah satu yang terbaru, cara paling berkesan untuk mendiagnosis neuropati adalah dengan biopsi saraf. Untuk melakukan ini kaki dan buku lali diberikan ubat bius dan biopsi kulit kecil diambil. Sampel kajian terdiri daripada kulit dan saraf dihantar keluar ke makmal untuk diagnosis. Diagnosis dibuat oleh seorang pakar patologi, pakar perubatan yang mengambil bahagian-bahagian badan dan menilai penyakit. Akan menilai saraf di bawah mikroskop. Diagnosis dipotong jelas dibuat dengan cara ini dan pakar patologi boleh memberitahu bagaimana teruk neuropati adalah.

Neuropati atau pembakaran sensasi boleh diuji di rumah sebenar. Jika anda kencing manis tahap gula anda perlu ditentukan. Kadang-kadang dengan hanya mengawal gula anda simptom anda boleh menurun. Masa yang lain jika gula dikawal kami mungkin perlu untuk menetapkan ubat saraf, yang memberi kesan hormon yang boleh mempunyai kesan ke atas fungsi saraf. Mengawal kesakitan dengan pesakit yang mempunyai sakit jangka panjang boleh dikawal dengan unit terapi fizikal yang bekerja pada saraf anda dengan menyekat sensasi kesakitan yang bersambung dengan otak.

Akhir sekali, terdapat banyak ubat-ubatan oral yang dianggap nutrien dan apabila diambil menyuburkan saraf. Ini jenis rawatan telah terbukti memberikan kelegaan kepada ramai pesakit. Jika anda berasa jenis sensasi pastikan anda berjumpa dengan doktor anda untuk diagnosis.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar