Minggu, 15 November 2015

Apakah yang dimaksudkan dengan Intoleransi Yis?

Apakah yang dimaksudkan dengan Intoleransi Yis?

Perbezaan antara sikap tidak bertoleransi dan alahan

Off Pertama, makanan, atau yis, intoleransi tidak sama seperti alahan yis. A intoleransi yis adalah tindak balas oleh sistem imun anda apabila anda tidak boleh memproses makanan tertentu - dalam kes ini, yis.

Alergi makanan juga maklum balas oleh sistem imun anda, tetapi tindak balas adalah serta-merta dan tanda-tanda yang sangat cepat - kadang-kadang segera - dan boleh sangat dramatik dan berbahaya. Alahan kepada kacang tanah adalah di bawah kategori ini dan, dalam serangan yang serius, boleh meletakkan orang yang memakan habis kacang ke dalam kejutan anaphylactic, yang memerlukan perjalanan ke bilik kecemasan

Hanya kira-kira 1% daripada penduduk mempunyai alahan makanan, manakala satu dalam tiga orang boleh mengalami salah satu daripada empat intolerans makanan utama - yis, gluten, fruktosa dan laktosa. Ramai orang tidak sedar bahawa mereka mempunyai intolerans makanan dan bahawa, jika ia tidak dirawat, ia boleh membawa kepada penyakit yang serius dan masalah kesihatan yang berkaitan.

Apa yang menyebabkan sikap tidak bertoleransi yis?

Jumlah tertentu yis, yang dipanggil candida albicans, adalah perlu dalam sistem kami. Walau bagaimanapun, beberapa perkara yang boleh menyebabkan yis untuk mula berkembang di luar kawalan - penumbuhan yg terlalu cepat candida albicans - dan membawa kepada pelbagai gejala yang kita, dan doktor kita, mungkin tidak dapat mengenal pasti seperti yang disebabkan oleh yis berlebihan ini. Keadaan ini dikenali sebagai kandidiasis.

Lazimnya, bakteria baik menyimpan candida albicans di bawah kawalan, tetapi banyak perkara - seperti antibiotik, pil kawalan kelahiran, pemakanan yang buruk, dan tekanan - boleh menyebabkan flora bermanfaat untuk dimusnahkan. Apabila ini berlaku, ia meninggalkan lebih banyak ruang untuk yis berkembang.

Apakah yis perlukan untuk berkembang?

Gula adalah punca yang paling besar, atau apa-apa yang bertukar kepada gula dalam sistem anda, seperti tepung putih, alkohol, dan makanan karbohidrat yang tinggi.

Gejala-gejala alahan yis boleh berbeza-beza antara individu. Berikut adalah hanya satu senarai kecil beberapa tindak balas kepada sikap tidak bertoleransi anda mungkin mengalami:

Sakit Kepala
Kembung perut
Perut kembung
Cirit-birit
Thrush
Jangkitan yis faraj
Keinginan yang tidak normal untuk gula-gula
Keadaan kulit yang kronik
Seperti yang anda lihat, semua ini adalah tanda-tanda keadaan yang berbeza.
Bagaimana anda boleh tahu jika anda tidak toleran yis?

Perkara terbaik yang anda boleh lakukan jika anda mengesyaki sikap tidak bertoleransi yang menyebabkan masalah anda, adalah untuk mengikuti diet penghapusan selama tiga hingga enam bulan. Sebahagian daripada makanan yang anda akan perlu untuk menghapuskan ialah:

Apa-apa sahaja dengan yis, terutamanya alkohol dan roti
Keju dan yogurt
Apa-apa sahaja dengan kafein seperti teh dan kopi
MINUMAN RINGAN
Cuka dan mana-mana produk yang dibuat dengan cuka
Ia tidak begitu sukar kerana ia bunyi dan terdapat bantuan di tangan. Di laman web saya anda akan mencari mini tentu, "10 Rahsia untuk Hidup Yis Percuma" yang akan memberi anda permulaan memerangi masalah ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar