Minggu, 15 November 2015

Terapi enzim - Terapi Alternatif Sindrom Gut bocor Atau Diiktiraf Pendekatan Perubatan?

Terapi enzim - Terapi Alternatif Sindrom Gut bocor Atau Diiktiraf Pendekatan Perubatan?

Terapi enzim boleh datang dalam dua cara: makan buah-buahan segar dan sayur-sayuran dan melalui suplemen enzim. Doktor selalu mengesyorkan pendekatan buah-buahan segar dan sayur-sayuran kerana ia lebih stabil dan enzim tidak tertakluk kepada apa-apa proses tiruan. Apa yang lebih, mereka datang dengan serat daripada buah-buahan dan sayur-sayuran yang membantu selanjutnya dalam pembersihan dan pemulihan muktamad keberanian.

Sindrom usus bocor adalah kelemahan ketelapan usus yang biasanya terpilih dalam mencegah buruk dari lintasan dan membolehkan baik untuk menyeberang tanpa masalah. Apabila mukosa usus terjejas, tindakan ini terpilih berhenti membuat perbezaan dan benar-benar membolehkan yang baik dan yang buruk untuk menyeberangi ke dalam badan yang tidak dilindungi. Ini akan menyebabkan ke dalam pelbagai gejala seperti sakit kepala, resdung, alahan dan intolerans makanan, arthritis, gout, cirit-birit, sembelit, kembung perut, IBS dan banyak lagi. Malah, kebanyakan gangguan gastrousus boleh menjadi sebab oleh usus bocor.

Sekarang penyakit ini boleh dicegah dan bersyukur kepada Tuhan kerana ia mudah boleh balik melalui diagnosis yang betul, mengelakkan ubat-ubatan dan makanan yang boleh memburukkan lagi gejala serta makanan yang betul dan pemakanan dan pengambilan probiotik dan enzim.

Ya, enzim. Mereka enzim manusia atau haiwan di badan boleh dikompromi kerana usus bocor, jadi pengenalan bakteria baik hidup semakin menormalkan flora usus dan meningkatkan pengeluaran enzim dan sudah tentu enzim tumbuhan yang boleh didapati dalam buah-buahan mentah dan sayur-sayuran akan membuat urusan usus bocor keseluruhan perlahan-lahan dan semakin hilang.

Jadi persoalan terapi enzim sebagai satu bentuk alternatif terapi kini datang ke dalam perbincangan. Mengapa sesuatu yang dianggap sebagai perubatan kini dianggap sebagai terapi alternatif? Siapa yang patut mendapat berpuas hati dengan kejayaan untuk rawatan usus bocor?

Sebenarnya jawapannya adalah bahawa pendekatan ini adalah kedua-dua perubatan dan alternatif. Terdapat dua cara untuk jenis terapi: pengenalan semula jadi dan pengenalan yang disediakan.

Alamiah dan kebanyakan doktor akan mencadangkan bahawa buah-buahan segar dan sayur-sayuran dimakan secara teratur untuk mencegah dan merawat usus bocor; Walau bagaimanapun, terdapat beberapa darjah keterukan penyakit yang boleh menjejaskan jenis enzim diperkenalkan ke dalam badan.

Jika badan sudah di tahap kritikal atau sekurang-kurangnya peringkat berbahaya, maka doktor akan perlu memperkenalkan enzim suntikan untuk mempercepatkan proses pecahan patogen, toksin, virus dan lain-lain yang telah mengambil tempat yang teguh pada badan. Enzim ini suntikan tidak lagi orang-orang yang terdapat dalam makanan yang segar, ini kini bentuk tulen dan pekat enzim yang telah disediakan kekal stabil dalam bentuk suntikan.

Apa yang alamiah dan ahli terapi alternatif cadangkan adalah menggunakan terapi enzim untuk mengelakkan gangguan atau untuk merawat jika ia masih dalam bentuk yang sangat sederhana. Jika tidak, enzim yang terdapat dalam tumbuh-tumbuhan tidak lagi cukup kuat untuk melawan terhadap sebarang kejadian sindrom usus bocor.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar