Kamis, 12 November 2015

Sejarah Sinus Pengairan

Sejarah Sinus Pengairan

Dalam beberapa tahun terakhir, populariti periuk neti telah meletup. Ia telah dinaikkan pangkat besar dalam media dan dipaparkan dalam pelbagai majalah, surat khabar dan juga banyak laman web. Jika anda berminat untuk membeli periuk neti diri sendiri, ia mungkin meringankan fikiran anda untuk belajar sedikit untuk memahami sejarah yang panjang juga. Kita semua berusaha untuk mengumpul maklumat sebanyak mungkin, untuk menghasilkan keputusan yang berpendidikan mengenai kesihatan kita.

Pengamal yoga India telah menggunakan periuk neti tidak kurang daripada satu milenium. Proses hidung bilas adalah teknik kuno yang telah bertahan ujian masa agak baik. Apabila diperkenalkan di Amerika Syarikat sekitar tahun tujuh puluhan, ia telah dibawa ke sini oleh kalangan yoga yang sebenarnya menggunakan alat tersebut sebagai cara yang meditasi. Walaupun selepas populariti yoga yang dibangkitkan keluar sebagai hobi yang kabur ke dalam arus perdana, budaya alternatif dan medik terus menggalakkan neti itu. Sebagai contoh, ia kini boleh didapati sebagai sebahagian daripada perubatan Ayurveda.

Lavage hidung, biasanya dikenali sebagai pengairan hidung digunakan bukan sahaja sebagai cara kebersihan diri, tetapi juga untuk memperbaiki aspek-aspek tertentu kesihatan yang. Sejak penyelesaian masin menyingkirkan semua kekotoran daripada hidung dan sinus anda, ia memastikan rongga hidung anda bersih. Ini menghalang dan menenangkan pelbagai penyakit yang berbeza dan gejala-gejala yang berkaitan dengan selesema biasa, alahan, dan juga sakit kepala. Ini dilakukan melalui penggunaan berturut-turut, dan boleh dimasukkan ke dalam rutin harian seseorang. Bilangan curahan yang perlu dilakukan setiap hari secara langsung akan mengaitkan dengan tahap gejala yang subjek adalah mempamerkan.

The Neti sendiri kelihatan seperti lampu ajaib dari malam Arab dan boleh dibuat daripada plastik, seramik, keluli tahan karat, tembaga, dan kaca. Mana bahan yang anda pilih adalah benar-benar terpulang kepada anda, tetapi kebanyakan pengguna koyak antara seramik dan tahan karat membuat untuk pelbagai sebab. Ia direka untuk menjadikan proses membilas hidung lebih mudah dan boleh datang dengan hujung dilampirkan untuk menjadikannya kurang kemas.

The Neti dipenuhi dengan penyelesaian yang biasanya campuran masin panas atau air garam dengan bahan lembut lain. Banyak pengeluar menawarkan ini, dan boleh didapati dalam mana-mana pusat membeli-belah dan juga dalam talian. Saya telah mencuba banyak dan mempunyai beberapa kegemaran. Perbezaan utama di antara mereka adalah saiz mereka kerana beberapa datang dalam jumlah yang besar, berbanding dengan paket. Orang-orang yang kecil yang besar untuk perjalanan, dan perjalanan secara umum.

Terdapat beberapa teknik yang digunakan ketika datang untuk melaksanakan bilas hidung yang sebenar. Saya telah mencuba banyak daripada mereka, dan mendapati bahawa beberapa boleh menjadi lebih baik daripada yang lain. Kebimbangan utama saya adalah bahawa kerana beberapa irrigators sinus lebih maju ada beberapa bahaya yang terlibat. Untuk memastikan ia halal, saya rasa proses neti harus bergantung kepada graviti tulen dan bukan motor atau pam untuk menolak air melalui hidung.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar