Kamis, 12 November 2015

Bagaimana untuk Fight Cold jalan yang lurus

Bagaimana untuk Fight Cold jalan yang lurus

Terdapat banyak ubat selesema, buku mengenai pelepasan sejuk dan banyak nasihat pertempuran sejuk di luar sana. Adakah semua betul, atau ada beberapa peraturan asas untuk menyingkirkan sejuk anda? Sebenarnya, terdapat beberapa. Ada mungkin tidak sembuh lagi, tetapi anda boleh menjadi lebih selesa dan mencegah jangkitan sekunder jika anda mengikuti beberapa peraturan yang mudah.

1) Tutup batuk bahawa: Ini sebenarnya lebih orang di sekeliling anda. Rhinoviruses tersebar melalui titisan yang boleh dikeluarkan melalui batuk atau bersin. Sebagai anak muda, anda mungkin diajar untuk menutup mulut dengan tangan anda, tetapi garis panduan baru mencadangkan batuk ke dalam siku anda adalah lebih selamat. Kita menyentuh banyak perkara dengan tangan kita dan kita boleh menyebarkan virus tersebut mana-mana.

2) Echinacea, atau tidak ?: mengambil Echinacea apabila anda terdedah atau apabila anda notis gejala pertama boleh membantu meningkatkan sistem imun anda dan sama ada menghalang atau memendekkan tempoh selesema. Anda boleh mengambil sehingga sepuluh hari, tetapi anda tidak perlu mengambil ia secara tetap. Jika anda mempunyai gangguan autoimun atau mengambil ubat immunosuppressant, tidak mengambil herba ini kerana ia boleh menyebabkan beberapa kesan sampingan yang serius.

3) Memberi makan sejuk ?: Susun, saya rasa. Apa yang anda makan apabila anda sakit boleh memberi kesan kepada jangka hayat penyakit. Adalah lebih baik untuk makan makanan yang mudah dihadam dan mengelakkan perkara-perkara yang kaya atau lemak diisi. Jika makanan ini adalah tinggi dalam cecair, begitu banyak yang lebih baik.

4) tangan sanitizer: Saya tidak mengesyorkan penggunaan berterusan produk ini, tetapi ada kalanya ia boleh datang dengan mudah. Sebagai contoh, jika anda berada di sekeliling seseorang yang sakit, muncrat cepat gel itu boleh membantu menjaga anda daripada menangkap ia. Perkara yang sama berlaku untuk perkara-perkara yang banyak orang menyentuh seperti pemegang pintu awam dan kart beli-belah.

5) Banyak cecair: Walaupun ia mungkin tidak cukup membasuh ia keluar dari sistem anda, kajian menunjukkan bahawa pengambilan lebih besar jumlah cecair apabila sakit boleh membantu melegakan beberapa gejala dan membantu anda mendapat lebih cepat. Jus oren dan sup ayam yang besar untuk tujuan ini dan boleh memberikan penyembuhan sifat-sifat mereka sendiri.

6) Banyak rehat: "Toughing keluar" tidak akan membantu anda sembuh lebih cepat dan ia boleh membawa kepada jangkitan sekunder. Ia juga boleh membawa kepada semua orang di sekeliling anda menangkap apa yang anda ada. Berehat di rumah adalah lebih baik untuk semua orang.

7) Basuh tangan anda: Walaupun wabak selesema babi secara rasmi berakhir, rutin mencuci tangan tidak boleh dihentikan. Kerap membasuh tangan boleh membantu menghindari selesema, selesema dan penyakit lain.

8) Zink dan C: Kajian dicampurkan sama ada atau tidak Vitamin C akan membantu anda sembuh lebih cepat, tetapi ia tidak dapat menyakiti jika anda mengikuti arahan pakej. Kajian baru yang seolah-olah menunjukkan zink yang akan memberi manfaat. Sekali lagi, ikut arahan pakej. Terlalu banyak zink boleh menjadi toksik.

Peraturan-peraturan ini boleh membantu anda mendapatkan melalui musim sejuk dan selesema dengan kurang penyakit dan membuat anda selesa ketika anda berurusan dengan ia. Jika simptom anda serius atau anda tiba-tiba berasa lebih teruk, pergi ke doktor dengan segera. Ini boleh menjadi tanda bahawa anda tidak berurusan dengan "hanya selesema." Banyak penyakit serius bermula dengan gejala serupa dengan selsema teruk.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar