Kamis, 12 November 2015

Yoga - Rawatan Terbaik Untuk Selulit

Yoga - Rawatan Terbaik Untuk Selulit

Sebagai bayi, kami semua sekali Yogi semula jadi dilahirkan. Terdapat masa apabila kita dapat tarik kaki kita oleh telinga kita dan mengunyah pada jari kaki kami. Yoga adalah amalan kuno dan bukan sahaja ia boleh cambuk otot kaki kami ke dalam bentuk seksi, ia juga dianggap rawatan terbaik untuk selulit. Jadi apa rawatan ini dan bagaimana ia berfungsi? Mari kita mengetahui.

Apa itu Yoga?
Perkataan "yoga" berasal dari perkataan Sanskrit "yogah", yang bermaksud untuk memasang kuk atau bersatu. Berusia lebih daripada 5000 tahun, ini amalan India purba menggunakan gabungan postur fizikal (asanas) serta teknik pernafasan (prayanama) untuk mencapai kesatuan dengan Brahman, atau roh universal yang besar. Yoga boleh dianggap sebagai pokok dengan batang hidup dan cawangan kerana ia datang dalam pelbagai bentuk. 6 cawangan utama termasuk Hatha, Bhakti, Karma, Jnana, Raja dan Tantra. Cabang yang paling terkenal adalah Hatha, juga dikenali sebagai "jalan paksa" yang menjadi yoga fizikal kesejahteraan.

Bagaimana Adakah Ia Rawatan Terbaik Untuk Selulit?
Ramai orang seolah-olah berfikir bahawa yoga terdiri daripada pergerakan lembut dan tenang, tetapi itu tidak benar-benar berlaku. Terdapat banyak asanas yang bukan sahaja akan mencabar anda secara mental dan fizikal, mereka akan membuat anda merasa ia pada hari berikutnya. Jawatan-jawatan ini akan meningkatkan fleksibiliti dan menguatkan otot dan tisu penghubung. Keputusan akhir akan menjadi badan yang lebih kencang dan licin.

Tambahan pula, apabila digabungkan dengan senaman pernafasan prayanama, amalan yoga akan merangsang sistem limfa dan meningkatkan peredaran. Salah satu punca utama selulit adalah aliran limfa miskin. Apabila ini berlaku, lemak yang berlebihan dan toksin boleh berkumpul di dalam badan. Mengikut kaedah holistik ini akan membersihkan organ-organ dalaman dan mengusir sisa toksik.

Yoga boleh menjadi rawatan yang terbaik untuk selulit, tetapi ia mempunyai banyak faedah lain juga. Anda akan melihat pengurangan dalam berat badan, tekanan dan ketegangan dan peningkatan dalam kekuatan, fleksibiliti dan kesedaran mental. Kini anda boleh memiliki yang terbaik dari dua dunia, zap kulit kulit oren anda dan meningkatkan kesejahteraan anda pada masa yang sama.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar