Kamis, 12 November 2015

Asal-usul Enema Kopi dan hubungannya dengan Terapi Gerson

Asal-usul Enema Kopi dan hubungannya dengan Terapi Gerson

Di mana di bumi adakah idea enema kopi datang? Mereka hipi sanggup berbuat apa-apa yang tidak mereka? Asal enema kopi tidak begitu rawak, tetapi tidak sama sekali saintifik sama ada. Terapi Gerson telah membantu meningkatkan populariti enema kopi pada tahun-tahun kebelakangan ini, tetapi asal-usul pergi di belakang.

Enema mempunyai sejarah yang panjang dalam bidang sains perubatan - Saya tidak akan menyelidiki ke dalamnya. Enema kopi - tidak lama tetapi kira-kira 50 tahun atau lebih. Di akhir perang dunia dua, bekalan telah berjalan rendah, terutamanya perkara-perkara seperti ubat penahan sakit dan ubat untuk meringankan kesakitan askar, enema mula digunakan sebagai satu bentuk terapi untuk melegakan kesakitan. Siapa yang tidak akan berasa lebih baik mempunyai beberapa air suam bergegas sehingga mengekori anda? Tetapi serius, ia bekerja dan berada dalam amalan biasa. Lagenda mengatakan bahawa walaupun air tawar telah menjadi sukar untuk mencari jadi jururawat pandai, amat memerlukan mentadbir sesebuah enema kepada pesakit dihubungi untuk cecair yang terdekat panas disediakan - kopi. Pesakit mendapat pukulan kafein (kerana ia adalah lebih mudah diserap ke dalam dinding usus) dan oleh itu menunjukkan peningkatan tanda-tanda perasaan, tenaga dan keadaan itu secara keseluruhan. Enema kopi menjadi enema pilihan. Tetapi ilmu enema kopi tidak datang sehingga kemudian.

Seorang saintis Jerman bernama Max Gerson (yang creater Terapi Gerson) sebagai doktor menjadi terlibat dalam penyelidikan kanser selepas mengubati migrain beliau didapati juga menyembuhkan teburculosis kulit, teburculosis paru-paru, dan diabetes jenis II. Beliau kemudiannya dibangunkan penawar ini dan akhirnya berkembang Terapi Gerson sebagai satu cara untuk merawat pelbagai penyakit serta mengubati kanser. Enema kopi memainkan peranan besar dalam Terapi Gerson. Tidak kira apa keputusan yang luar biasa itu, Terapi Gerson ialah subjek untuk perbincangan hangat. Seperti pelbagai bentuk perubatan alternatif, tuntutan Gerson bahawa beliau boleh menyembuhkan kanser disangkal oleh banyak institusi dan iklan terapi Gerson adalah dilarang di Amerika Syarikat. Beliau mendakwa telah sembuh 50 pesakit sendiri, dan banyak lagi yang menggunakan Gerson itu terapi bercakap tentang sisi positif ia sebagai rawatan alternatif untuk kanser. The National Cancer Institute (NCI) menyatakan bahawa rekod Gerson ini tidak memberikan maklumat yang cukup teliti untuk menyokong dakwaannya. Mereka menyatakan bahawa terapi Gerson tidak terbukti untuk mengubati kanser atau mempunyai menyentuh apa-apa yang positif pada semua pada pesakit kanser. Apapun, masih ramai yang memilih untuk mengikuti terapi sebagai alternatif kepada terapi kimo, yang itu sendiri mempunyai banyak kelemahan sebagai "mengubati" untuk kanser.

Sekurang-kurangnya ia Gerson membuatkan kita sedar betapa banyak racun kita secara tidak sengaja dimasukkan ke dalam badan kita setiap hari. Kadang-kadang walaupun hanya satu perubahan diet boleh membuat penyakit kronik kami hilang, dan juga boleh menyembuhkan lebih banyak penyakit yang mengancam nyawa. Penyakit seperti obesiti, kencing manis, tekanan darah tinggi, artritis, penyakit jantung, alahan, dan banyak penyakit degeneratif lain boleh sembuh. Hanya bercakap ia adalah makanan yang dibuat daripada makanan semula jadi yang memecahkan tisu berpenyakit di dalam badan. Di samping itu, enema membantu dalam menghapuskan penumpukan sepanjang hayat toksin dari hati dan usus.

Enema kopi secara khusus digunakan kerana kopi mengandungi palmitates, yang banyak boleh meningkatkan proses detoksifikasi. Kafein merangsang hati dan pengeluaran hempedu yang juga dikenali untuk mengangkut toksin melalui usus.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar