Kamis, 12 November 2015

Berurusan Dengan Selsema Semasa Musim Sejuk Musim

Berurusan Dengan Selsema Semasa Musim Sejuk Musim

Datang musim sejuk, sejuk di udara. Semua orang dreads ini serangan selesema biasa dan mempunyai menderita sakit kepala dan hidung berair selama beberapa hari bersama-sama. Ikut remedi yang sama orang-orang yang boleh didapati dan anda boleh memberanikan diri terhadap serangan itu.

Jika anda mempunyai sejuk, yang terbaik adalah untuk mengelakkan mesyuarat dan memeluk orang lain. Dengan cara ini anda boleh berhenti sejuk daripada terus merebak kepada orang yang tersayang. Baca garis panduan ini dengan teliti dan mengikuti mereka untuk keselamatan anda dan juga bagi orang lain juga.

Jika anda berfikir bahawa menghembus hidung anda apabila anda mempunyai sejuk membantu anda menghilangkan bakteria, anda boleh menjadi salah. Ya menghembus hidung dan membersihkan rongga hidung tidak membuat anda merasa baik. Tetapi ini adalah semata-mata sementara. Dalam tempoh beberapa minit yang akan datang lendir baru akan bermula untuk membentuk dan bakteria mencari tanah baru untuk pembiakan. Jadi, masa depan anda mempunyai sejuk, ia boleh menjadi idea yang baik untuk tidak menyimpan menghembus hidung sepanjang masa. Dengan cara ini anda tidak akan melepaskan bakteria dan virus di udara juga.

Apabila anda mempunyai sejuk, pastikan anda minum minuman panas yang menenangkan untuk tekak anda dan mengikutinya dengan air atau jus. Badan anda memerlukan cecair tambahan untuk mengepam keluar toksin. Selain dengan toksin keluar dari badan, sistem imuniti anda mendapat lebih kukuh dan melawan kesejukan.

Sarapan yang sihat yang baik adalah sangat penting untuk melawan sejuk anda. Tertanya-tanya mengapa dan bagaimana? Satu sebatian dipanggil interferon gamma yang terdapat di dalam badan adalah sebatian yang bertanggungjawab untuk melawan virus yang menyerang anda. Apabila anda mempunyai sarapan yang sihat ia telah menyedari bahawa tahap sebatian ini dalam badan meningkat dengan lebih daripada 4 kali dan membantu anda melawan virus.

Home dibuat sup ayam dan sup adalah ubat yang terbaik untuk sejuk anda. Ini telah diamalkan turun-temurun dan sudah cukup.

Sup ayam memberikan anda manfaat berkembar. Pertama sekali ia adalah menenangkan pada tekak anda dan membuka laluan hidung anda membuat ia lebih mudah bagi anda untuk bernafas. Kedua ayam menyediakan pemakanan yang diperlukan untuk meningkatkan imuniti anda dan membantu badan anda melawan virus.

Cahaya matahari dan udara segar yang sangat penting terutama apabila anda mempunyai selesema. Namun sakit dan sejuk anda mungkin merasa, anda perlu memastikan anda membuka tingkap di dalam bilik anda, matikan AC dan membiarkan mengedarkan udara segar. Hanya selepas itu anda boleh menghilangkan udara basi dipenuhi dengan virus. Menghabiskan banyak masa duduk di luar dalam cahaya matahari. Badan anda mendapat cukup Vitamin D dari cahaya matahari yang membantu untuk melawan virus menyerang anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar