Minggu, 15 November 2015

Apakah Hormon Pertumbuhan Manusia (HGH)?

Apakah Hormon Pertumbuhan Manusia (HGH)?

Hormon Pertumbuhan Manusia lebih dikenali sebagai HGH. Ia adalah hormon yang bertanggungjawab untuk pengeluaran semula, pertumbuhan semula dan pertumbuhan tisu-tisu kulit di dalam badan. Ia dirembeskan daripada kelenjar pituitari anterior. Rembesan ini berlaku pada tempoh tiga hingga lima jam dan dilakukan sepanjang hari.

Jumlah maksimum rembesan hormon ini dilakukan selepas mula tidur seseorang individu. Faktor-faktor yang bertanggungjawab untuk rembesan ini hormon pertumbuhan manusia adalah tahap tekanan, umur, jantina, hormon lain, senaman, dan tabiat makanan. Ia pada asasnya digunakan pada manusia untuk merawat gangguan pertumbuhan pada kanak-kanak dan kekurangan hormon ini di kalangan orang dewasa.

HGH boleh didapati sebagai releasers HGH dan makanan tambahan HGH. Terdapat banyak kajian yang dijalankan ke atas hormon ini rumit. Adalah dipercayai bahawa banyak fungsinya masih tidak diketahui oleh manusia. Ia sangat membantu untuk merangsang sistem imun anda, meningkatkan tahap tenaga anda, dan membantu untuk meningkatkan ketumpatan tulang.

Kesan rembesan hormon pertumbuhan manusia adalah seperti berikut:

• Ia menyumbang kepada fungsi dan penyelenggaraan pulau-pulau kecil pankreas
• Ia akan mengurangkan pengambilan glukosa oleh hati
• Ia menguatkan sistem imun anda
• Ia meningkatkan sintesis protein dalam badan

Jika hormon pertumbuhan dikumuhkan dalam kuantiti yang berlebihan, ia akan menyebabkan keinginan seksual dikurangkan, diabetes jenis II, atau tumor pituitari. Kekurangan hormon ini dalam kanak-kanak menyebabkan kerosakan kongenital, tinggi pendek, dan kegagalan pertumbuhan.

Terdapat pelbagai jenis rawatan dan terapi yang ada yang boleh diguna pakai. Terapi HGH adalah yang paling popular kerana ia membantu meningkatkan kesihatan secara keseluruhan seseorang. Mereka boleh didapati dalam pelbagai variasi seperti semburan dan makanan tambahan. Produk HGH boleh didapati dalam bentuk pil dan suntikan juga. Terdapat sejumlah besar laman web yang menawarkan produk HGH dalam talian. Selain itu, terdapat banyak produk HGH semulajadi lain yang ada yang terdiri dengan menggunakan bahan-bahan semula jadi.

Langkah berjaga-jaga yang perlu diambil sebelum membeli produk-produk ini HGH adalah bahawa mereka harus ditetapkan oleh doktor. Berhati-hati dengan produk bermutu yang boleh didapati di pasaran.

Terdapat ulasan HGH yang ada yang boleh dirujuk untuk membuat keputusan yang sesuai mengenai membeli produk-produk ini. Produk-produk ini banyak digunakan oleh atlet dan pembina badan kerana mereka mempunyai harta untuk meningkatkan kekuatan otot dan membakar lemak badan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar