Kamis, 12 November 2015

Bagaimana Bawang putih Boleh Membantu Mencegah dan Merawat Keracunan Makanan Termasuk Salmonella

Bagaimana Bawang putih Boleh Membantu Mencegah dan Merawat Keracunan Makanan Termasuk Salmonella

Untuk memahami bagaimana untuk memerangi salmonella secara menyeluruh dan secara semula jadi, seseorang itu perlu memahami apa salmonella adalah. Salmonella adalah sebenarnya keluarga yang besar bakteria, ada juga yang tidak bertanggungjawab untuk pelbagai penyakit pada haiwan dan manusia. Ia menyebabkan demam kepialu dan lebih biasa keracunan makanan mendapat publisiti.

Salmonella wujud dalam badan haiwan tetapi mampu hidup untuk tempoh yang lama di luar badan. Ia adalah zoonotik yang bermakna ia boleh berjangkit daripada haiwan kepada humans.This adalah mengapa ia adalah penting untuk membasuh tangan orang-orang yang seperti bakteria boleh bergerak secara luaran. Apabila dimakan menjadi tuan rumah gandaan bakteria. Paling biasa ia merosot daripada secara tidak wajar. Dalam keadaan tertentu, keutamaan popular dan cara masakan yang menghalang penghapusan pembendungan, seperti yang di lihat dalam telur yang dimasak secara konvensional di mana, kecuali mereka dimasak dengan sempurna, kekal. Sisi cerah up, lebih mudah, walaupun telur sedikit kurang masak akan pelabuhan bakteria. Walau bagaimanapun, salmonella bukan sahaja dijalankan dalam telur dan telah didapati dalam makanan yang pelbagai jenis.

Tanda-tanda salmonella muntah, cirit-birit, kekejangan dan demam. Penyakit ini biasanya akan menjalankan kursus dalam seminggu atau lebih, tetapi jika penyakit berlarutan, seseorang itu perlu berjumpa dengan doktor.

Bagaimana bawang putih bantuan? Bawang putih mengandungi sebatian sulfur yang dikenali sebagai allicin yang mempunyai ciri-ciri antibakteria. Bawang putih telah digunakan sejak Rom purba sebagai agen anti-bakteria. Populariti sejak kebelakangan ini telah meningkat jenis antibakteria tahan daripada pelbagai bakteria telah muncul. Bawang putih, bagaimanapun, seolah-olah mempunyai kelebihan kerana terbukti digunakan untuk milenium tanpa pelbagai bakteria berkembang biasa dengan tahan dan.

Manfaat tambahan bawang putih adalah bahawa ia but sistem imun. Ini penting kerana masalah utama dengan orang yang mengalami keracunan makanan adalah bahawa dalam seseorang yang mempunyai sistem imun yang lemah, tanda-tanda mungkin akan menjadi lebih teruk lagi, begitu juga kesan-kesan penyakit ini. Orang-orang yang tunduk kepada keracunan makanan akan cenderung untuk mempunyai sistem imun yang lebih dikompromi. Bawang putih telah terbukti meningkatkan imuniti dalam orang-orang yang mengambil sama ada bawang putih tambahan atau bawang putih segar.

Salah satu sebab tradisional untuk menggabungkan bawang putih adalah untuk sebab yang sama lada cili panas menjadi biasa dalam budaya tanpa penyejukan. Ia membantu mengelakkan makanan daripada bakteria berkembang dan juga membantu individu yang mengambil daripada menjadi sakit. Adalah lebih baik untuk semua orang untuk mengambil bawang putih tambahan tanpa mengira keadaan. Walau bagaimanapun, memandangkan makanan tercemar rantaian dan tidak mengambil kira yang semakin meningkat untuk kebersihan dalam kedua-dua pengeluaran dan pengangkutan, ia akan kelihatan penting untuk mengambil bawang putih sebagai langkah berjaga-jaga.

Lanjut mengenai bawang putih

Tidak ada komentar:

Posting Komentar