Kamis, 12 November 2015

Kembali ke Asas - Membuat Main Kanak-kanak Daripada Berat Badan

Kembali ke Asas - Membuat Main Kanak-kanak Daripada Berat Badan

"Kalian anak-anak makan makanan ringan anda dan kemudian pergi ke luar dan bermain." Ini adalah apa yang nenek saya memberitahu kami setiap hari apabila kita berada di rumahnya di musim panas. Idea beliau snek adalah epal segar, oren dan pear yang jirannya akan memberikan kepadanya dari pokok pir beliau. Sepupu saya dan saya fikir buah-buahan adalah perkara yang manis di dunia ini sehingga kita mula membeli gula-gula. Setelah kami selesai makan kita akan lari ke luar untuk basikal kami, melompat tali dan gelung hula. Kami mempunyai bola bermain dengan mainan yang mudah seperti. Ahhh hari-hari yang baik lama.

Sedikit yang kita tahu bahawa nenek mengajar kita bagaimana untuk kekal sihat dan aktif dengan makan yang betul dan mendapat senaman. Apa yang berlaku kepada konsep asas makan dan bermain? Well, seperti yang saya membesar saya masih akan makan dan pergi ke luar, tetapi saya sudah tidak mahu lagi melompat tali untuk memecahkan menari. Saya mempunyai beberapa langkah yang agak baik juga, tetapi konsep asas makan dan aktif yang masih menjadi sebahagian daripada rutin harian saya. Sekolah membuatnya sedikit lebih mudah untuk berpegang kepada rutin ini kerana saya mempunyai kelas gimnasium selepas makan tengah hari. Kami bermain bola keranjang, bola tampar, bola lisut dan mana-mana permainan yang lain yang boleh anda fikirkan yang mempunyai bola perkataan di dalamnya. Sekarang saya tidak melakukan terlalu baik dengan permainan ini kerana saya tidak mahu berpeluh, tetapi saya sebenar baik apabila guru gym kami memutuskan untuk mengajar kita rutin tarian daripada Michael Jackson video Thriller. Itu adalah menyeronokkan begitu banyak saya tidak fikir saya telah bekerja di luar.

Saya rasa apa yang berubah bagi saya adalah apabila saya pergi ke kolej dan menjadi bertanggungjawab untuk memberi makan diri saya sendiri. Saya mula makan makanan ringan dan bergaul dengan kawan-kawan saya. Perkara seterusnya yang saya tahu saya telah dibungkus di bayat 15. Well, saya rasa saya adalah lebih seperti bayat 20. Ini ialah tambahan 15 hingga 20 pound anda mendapat pada tahun pertama anda sebanyak kolej. Jika anda tidak pergi ke kolej ia boleh menjadi mereka pound tambahan anda memakai selepas anda berpindah keluar sendiri dan terpaksa mula memasak untuk diri sendiri. Saya juga merasakan bahawa seluruh konsep mendapat dipermudahkan selama ini dengan orang memberitahu kita untuk membesar atau kita tidak meluangkan masa untuk makan yang betul.

Jadi bagaimana kita boleh kembali kepada prinsip-prinsip asas yang sihat yang nenek mengajar kita? Itu mudah; kita hanya membuat minda kita untuk mengutamakan kesihatan dan kecergasan kita. Dengan obesiti kanak-kanak mengenai program pendidikan jasmani kebangkitan dan sekolah yang menurun disebabkan pemotongan bajet, kita perlu menjadi contoh kepada belia kita ketika datang untuk makan yang betul dan mendapat banyak senaman. Rancangan saya adalah untuk terus memukul gym untuk latihan kekuatan asas saya dan latihan kardio, tetapi saya juga akan cuba untuk mencari perkara yang menyeronokkan lagi yang perlu dilakukan, jadi saya tidak bosan dengan gym.

Saya digunakan untuk suka roller skating sebagai seorang kanak-kanak, jadi saya fikir saya akan cuba sekali lagi tidak lama lagi. Saya masih suka menari, tetapi saya tidak memukul kelab-kelab malam seperti yang saya digunakan untuk, jadi saya hanya duduk di rumah dan tarian di hadapan cermin selama kira-kira 20 minit sehari. Apakah aktiviti-aktiviti fizikal yang menyeronokkan yang anda lakukan sebagai seorang kanak-kanak? Adakah anda bermain tenis atau badminton? Mungkin bola sepak bendera adalah permainan anda. Tidak kira apa yang ia, mencari sesuatu yang fizikal yang anda telah lakukan sebagai seorang kanak-kanak yang membuat anda merasa baik dan hanya mula melakukannya. Ingat, anda tidak akan pernah terlalu tua untuk pergi ke luar dan bermain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar