Kamis, 12 November 2015

Bahaya Penjagaan Chiropractic

Bahaya Penjagaan Chiropractic

Walaupun Chiropractics telah lama diketahui memberi manfaat kepada badan, terdapat juga bahaya dan risiko penjagaan kiropraktik. Anda perlu berjaga-jaga ini untuk mengelakkan isu-isu kesihatan dan kesusahan kewangan. Anda perlu mempunyai rancangan yang berkesan bunyi dan bersedia, supaya jalan-Mu rawatan tinggal berguna pada masa hadapan. Berikut adalah beberapa perkara lagi.

Peril yang berkaitan dengan manipulasi leher

Manipulasi kiropraktik ke leher telah ditemui untuk menjadi sangat berisiko. Terdapat hubungan antara kejadian relatif kemalangan serebrovaskular daripada prosedur di mana 1-3 pesakit daripada setiap 1 juta mempunyai strok. Tinjauan di Switzerland telah dijalankan termasuk 203 pengamal. Mereka mendapati bahawa 1 daripada setiap 400,000 pesakit yang menjalani manipulasi serviks mengalami strok, dengan kematian yang berlaku dalam setiap 1.5 juta. Komplikasi berlaku 3% hingga 4% daripada masa antara pangkal rahim pesakit pembedahan tulang belakang, iaitu hampir sama dengan prosedur manipulasi leher kiropraktik.

Proses ini, walaupun, masih disukai oleh beberapa pesakit kerana ia terbukti sangat berkesan dan menjimatkan. Manipulasi tulang belakang menyebabkan melegakan kesakitan jangka pendek, dan meningkatkan pelbagai gerakan. Sakit belakang dan leher boleh dikurangkan dengan teliti.

Mengenai Chiropractic

Kiropraktik adalah satu pendekatan di mana diagnosis, ubat dan mengelakkan gangguan mekanikal yang berbeza, adalah berdasarkan kepada tulang belakang. Amalan ini biasanya dianggap sebagai satu jenis alternatif perubatan, yang ditolak oleh kebanyakan ahli tulang. Ubat yang utama termasuk terapi manual di mana tulang belakang dimanipulasi, bersama-sama dengan tisu lembut dan sendi pelbagai. Disfungsi badan mungkin dicetuskan oleh gangguan dengan mata yang berbeza di dalam badan.

Risiko Spine

Sejak tulang belakang dan sendi adalah organ-organ badan utama yang terangkum dalam pendekatan. Proses ini boleh menimbulkan bahaya jika tulang belakang itu dianggap tidak sesuai. Ia adalah penting bahawa anda melabur dan percaya hanya pada pengamal yang telah di lapangan untuk masa yang lama. Ia adalah penting bahawa anda mengekalkan kedudukan yang betul sepanjang proses itu, untuk mengelakkan tulang belakang anda ditekan dengan cara yang salah.

Manipulasi tulang belakang mungkin mempunyai komplikasi yang serius, sama dengan apa-apa rawatan perubatan dan pilihan yang lain. Kejadian yang sebenarnya agak jarang berlaku. Bahaya dan risiko rawatan kiropraktik boleh dikurangkan banyak jika sistem dan digunakan dengan berhati-hati.

Pada Komplikasi

Chiropractic begitu juga boleh menyebabkan tanda-tanda yang berbeza dan kesan buruk jika dilakukan tidak sesuai. Terdapat kontra yang perlu berfikir tentang atau lain pesakit mungkin mempunyai penyakit sendi, sendi yang tidak stabil dan sakit sendi. Tulang rapuh mungkin salah satu kontra, sehingga orang tua dan kanak-kanak perlu berbincang dengan doktor pertama, untuk menentukan sama ada ia adalah sepenuhnya selamat untuk bergantung kepada terapi alternatif.

Tanda-tanda neurologi, sakit leher dan sakit kepala yang dahsyat juga boleh berlaku. Prosedur ini sering berkaitan dengan jangka pendek dan kesan sampingan yang ringan. Kekakuan juga boleh dirasai di kawasan-kawasan yang terjejas. Kesakitan atau ketegangan yang biasanya berlaku di kalangan 35% hingga 55% pesakit. Manipulasi tulang belakang, khas apabila dilakukan pada tulang belakang atas, boleh membawa kepada komplikasi yang kekal mungkin melumpuhkan atau membunuh pesakit.

Pesakit di bawah 45 tahun adalah terutamanya terdedah kepada mendapat strok arteri vertebrobasilar. Prosedur diagnostik konvensional tradisional lain seperti X-Ray atau CT Scan juga boleh digunakan oleh ahli tulang untuk membuat diagnosis tertentu.

Risiko yang terlibat dalam prosedur diagnostik tertentu adalah sama seperti dalam mana-mana jenis konvensional rawatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar