Minggu, 15 November 2015

Ubat-ubatan alternatif dan Dunia Moden

Ubat-ubatan alternatif dan Dunia Moden

Dalam dunia barat kita bergantung hampir sepenuhnya kepada perubatan moden untuk menyembuhkan semua masalah. Walau bagaimanapun, bukti telah berkembang selama bertahun-tahun mengesahkan keupayaan banyak ubat-ubatan tradisional dan alternatif untuk mencegah dan merawat pelbagai penyakit biasa. Ubat-ubat alternatif ada untuk ke lama di pinggir perubatan konvensional. Perubahan perlahan pada pendirian adalah sesuatu yang saya sangat menyokong kerana saya fikir kita sering mengabaikan kuasa kesejahteraan dan melupakan kraf yang telah lalu.

Mendapat sokongan daripada institusi sebagai Institut Kesihatan Kebangsaan adalah satu langkah penting ke hadapan untuk perubatan alternatif. Ini dengan sendirinya akan bermakna orang akan mempunyai untuk berdiri dan mendengar keterangan yang akan membantu ramai orang telah menolak kaedah ini selama bertahun-tahun. Ia juga akan membantu mengatasi masalah biasa penyelesaian yang berlandaskan keuntungan yang sering menjejaskan keputusan yang betul. Mudah-mudahan rawatan yang terbaik akan datang ke hadapan dan bukannya yang paling menguntungkan untuk syarikat-syarikat multinasional.

Kaedah-kaedah alternatif mempunyai banyak untuk mengesyorkan mereka. Mereka adalah jenis pada badan anda dan boleh dalam banyak kes menggantikan ubat-ubatan preskripsi. Mereka adalah berbanding perubatan moden juga lebih selamat yang boleh didapati dan lain-lain rawatan konvensional. Yang penting mereka kos apa-apa atau sangat sedikit dan lebih kerap daripada tidak kurang mahal daripada penjagaan tradisional dan, semakin, dilindungi oleh insurans.

Beberapa contoh penggunaan perubatan alternatif ialah:

Bromelain untuk luka dan lebam di mana sebatian perubatan yang diekstrak daripada batang dan jus tumbuhan nanas mempercepatkan penyembuhan kecederaan akut seperti luka dan lebam. Tambahan pula, Bromelain adalah satu enzim penghadaman (ia juga digunakan sebagai pelunak daging) dan sebagainya membantu meringankan masalah pencernaan jika diambil dengan makanan. Rhodiola untuk kebimbangan, Teh hijau untuk artritis reumatoid, Tai chi untuk insomnia di mana perlahan, regimen latihan meditasi, asalnya dibangunkan sebagai seni mempertahankan diri di China lebih daripada 2500 tahun yang lalu dan diamalkan secara meluas di seluruh Asia hari ini, meningkatkan kualiti tidur di kalangan orang dewasa dengan insomnia sederhana , Perkhidmatan Urutan untuk kemurungan, Tree memeluk untuk membantu dalam menyembuhkan kanser dan penyakit-penyakit lain.

Saya rasa pendekatan yang masuk akal apabila anda sakit akan pada mulanya adalah untuk pergi seorang doktor biasa, jadi dia boleh memastikan anda tidak mempunyai masalah yang serius. Teknologi diagnostik perubatan Barat menawarkan adalah dalam banyak contoh yang cemerlang dan membolehkan anda untuk memastikan anda tidak menghadap penyakit yang serius.

Walau bagaimanapun, jika anda tidak mempunyai apa-apa penyakit yang serius sebagai contoh, sakit belakang, sakit kepala kronik, ketegangan, tekanan ringan, maka saya cadangkan anda memberikan ubat alternatif yang cuba pertama. Kebanyakan ubat-ubatan ini melakukan kerja dengan baik, kerana banyak masalah-masalah kronik adalah gaya hidup yang berkaitan dan perubatan barat malangnya jarang menangani aspek ini.

Saya berharap pada masa akan datang yang bukan olok-olok dan ketawa pada ubat-ubatan alternatif yang Dunia Barat memutuskan rawatan yang menggabungkan ubat-ubatan tradisional lama 'alternatif' dengan penyelesaian moden.

Saya rasa akan menyediakan sebuah dunia yang lebih baik untuk kita semua.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar