Kamis, 12 November 2015

Adakah Terapi haba Jawapan Untuk Kecederaan Anda?

Adakah Terapi haba Jawapan Untuk Kecederaan Anda?

Terapi haba adalah satu penyelesaian terapi alternatif digunakan untuk pelbagai kecederaan; Walau bagaimanapun, anda perlu berhati-hati untuk tahu bila untuk menggunakan terapi haba. Ia tidak biasanya disyorkan bagi kecederaan akut. Selepas bengkak, kemerahan dan pendarahan telah berhenti, biasanya selepas 24 hingga 48 jam, terapi haba boleh digunakan. Sentiasa berunding dengan doktor anda sebelum mana-mana pelan rawatan. Apabila anda berurusan dengan kecederaan akut, anda biasanya perlu ais untuk menghentikan bengkak, kemerahan dan pendarahan bagi tempoh 24 hingga 48 jam. Sebaik sahaja bengkak telah turun, kemerahan itu telah pergi dan terdapat dengan jelas tiada pendarahan, anda mungkin menghargai keselesaan terapi haba.

Jika anda telah jatuh, atau telah dipukul oleh objek keras, terseliuh atau tegang anggota badan atau belakang anda, anda harus bermula dengan terapi sejuk untuk hari pertama atau dua tetapi kemudian beralih kepada terapi haba. Letakkan ais pada kawasan yang bengkak. Sebaik sahaja bengkak telah turun, tidak ada pendarahan lagi, dan kemerahan telah lenyaplah biasanya dalam masa satu atau dua hari, anda masih boleh merasa sakit di tapak kecederaan. Ice tidak lagi diperlukan dan haba boleh menawarkan anda kelegaan daripada kesakitan dan ketidakselesaan. Beberapa faedah haba adalah pengurangan kesakitan dan kekakuan, peningkatan aliran darah yang menggalakkan penyembuhan dan pengurangan dalam kekejangan otot di kawasan sekitarnya kecederaan. Terapi haba adalah terapi alternatif semulajadi untuk mengurangkan kesakitan dan ketidakselesaan. Anda tidak selalu memerlukan ubat-ubatan untuk merawat kesakitan dan ketidakselesaan. Dapatkan maklumat lanjut mengenai terapi haba untuk melihat jika ini mungkin menjadi rawatan pengurusan kesakitan yang tepat untuk anda.

Untuk maklumat lanjut mengenai produk haba terapi, melegakan kesakitan, penyelesaian tidur dan aromaterapi pergi ke: http://www.yourexcellencewithin.org/services Terdapat alternatif kepada ubat-ubatan preskripsi. Kita adalah masyarakat yang bertukar kepada ubat-ubatan pertama. Kadang-kadang, preskripsi anda meletakkan di dalam badan akan menyebabkan semua jenis sampingan memberi kesan. Anda mungkin mahu menyemak Terapi Alternatif Penyelesaian pertama.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar