Minggu, 15 November 2015

Bodywork For Healing

Bodywork For Healing

Bodywork adalah satu ungkapan yang digunakan dalam perubatan alternatif untuk menggambarkan terapeutik, penyembuhan atau teknik pembangunan peribadi yang termasuk menyentuh, perubatan tenaga, atau pengendalian fizikal.

Selain manipulasi badan, Bodywork termasuk teknik untuk menilai atau memperbaiki postur, menggalakkan kesedaran mengenai 'minda' untuk 'badan', atau mendaftar 'medan tenaga' yang menyelubungi tubuh manusia dan memberi kesan kepada kesihatan. Beberapa bentuk termasuk reiki, yoga, bekerja pranayama nafas dan pernafasan teknik, sentuhan terapi, kaedah Feldenkrais, Rolfing, Pendekatan Trager, Alexander teknik, digunakan kinesiology, kaedah Bates, bioenergetik, teknik Bowen, terapi kekutuban, somatik Mengalami, kiropraktik, Qi Gon, dan Tai Chi. Bodywork adalah teknik pergerakan dan tekanan untuk memberi kesan kepada struktur badan anda. Ia dikatakan bahawa apabila aliran darah dan tenaga telah dipertingkatkan melalui Bodywork, sistem utama badan (imun, peredaran darah, saraf, dan lain-lain) akan lebih berupaya untuk menyembuhkan penyakit secara semulajadi dan untuk menggalakkan kesihatan dan kesejahteraan.

Acupressure

Acupressre adalah terapi bodywork yang berasaskan tekanan jari pada titik tertentu pada kulit dan tisu asas untuk meningkatkan penyembuhan semula jadi dan menyeleraskan keseimbangan di dalam badan anda. Rawatan ini berasaskan perubatan Cina Qi, darah, organ-organ dan meridian. Acupressure mendakwa untuk melegakan kesakitan, mengurangkan tekanan, mengurangkan ketegangan otot, meningkatkan peredaran darah, dan meningkatkan tidur. Ia juga merupakan satu kaedah yang paling popular, diri memohon rawatan untuk keadaan ketegangan dan tekanan.

Urut Tisu penghubung

Rawatan tisu penghubung termasuk terapi menggunakan sentuhan ringan pada kulit anda dan tisu penghubung yang boleh menjejaskan lokasi yang berbeza pada badan. Sejak sekeliling tisu penghubung dan menyokong otot, organ-organ dan tulang, rawatan termasuk urut mendalam tentang kawasan-kawasan.

Reiki Healing

Tangan terapi atau diletakkan ringan pada atau di atas badan anda untuk memberi tumpuan kepada dua belas mata selama tiga hingga lima minit. Ini dipercayai untuk menyalurkan daya hidup untuk merawat badan anda, dengan mendakwa untuk kembali keseimbangan fizikal, mental dan rohani kepada badan.

Pertimbangan perubatan adalah satu kebimbangan jika anda mempunyai kanser, darah beku, sakit yang tidak dapat dijelaskan, patah tulang, arthritis reheumatoid atau hamil. Jika syarat-syarat ini dikenakan kepada anda, bercakap dengan doktor anda sebelum apa-apa urutan atau Bodywork terapi.

Menurut kaji selidik 2002 orang dewasa di Amerika Syarikat oleh Pusat Kebangsaan Perubatan Komplementari dan Alternatif Perubatan (NCCAM) dan Pusat Kebangsaan untuk Statistik Kesihatan:

~ Akupunktur telah digunakan oleh 4.0% daripada jumlah penduduk, dengan 1.1% telah digunakan pada tahun lepas.
~ Chiropractic telah digunakan oleh 19.9% ​​daripada penduduk, dengan 7.5% telah digunakan pada tahun lepas.
~ Latihan pernafasan Deep telah digunakan oleh 14.6% daripada penduduk, dengan 11.6% telah menggunakan teknik ini pada tahun lepas.
~ Yoga telah digunakan oleh 7.5% daripada jumlah penduduk, dengan 5.1% telah digunakan pada tahun lepas.
~ Tai chi telah digunakan oleh 2.5% daripada jumlah penduduk, dengan 1.3% telah digunakan pada tahun lepas.
~ Qi gong digunakan oleh 0.5% daripada jumlah penduduk, dengan 0.3% telah digunakan pada tahun lepas.
~ Penyembuhan tenaga reiki dan telah digunakan oleh 1.1% daripada jumlah penduduk, dengan 0.5% telah digunakan pada tahun lepas.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar