Kamis, 12 November 2015

Jus Manggis Buah - Apa yang Boleh Lakukan Untuk Anda?

Jus Manggis Buah - Apa yang Boleh Lakukan Untuk Anda?

Walaupun mudah didapati dalam pusingan di seluruh Asia Tenggara, ramai orang di Amerika Syarikat tidak pernah mendengar tentang jus buah manggis.

Manggis adalah buah-buahan tropika yang ditanam di Thailand, Kemboja, Vietnam, dan India. Ia adalah saiz epal kecil, ungu berwarna apabila masak sepenuhnya dengan kulit keras. Di dalam terdapat biasanya 5-7 biji dikelilingi oleh manis, penutup berair. Pulpa, yang digambarkan sebagai merasa sama dengan nanas atau pic, mempunyai reputasi sebagai makanan yang lazat. Di Asia Manggis kadang-kadang dipanggil "ratu buah" sebagai penghormatan kepada kedua-dua rasa dan kepentingan ekonominya.

Di Eropah, buah manggis yang dianggap terbaik, buah-buahan yang paling eksotik di planet ini. Malah, ia adalah buah-buahan kegemaran Ratu Victoria dan ia telah melaporkan bahawa dia sebenarnya ditawarkan kesatria kepada sesiapa yang boleh membawa satu beliau.

Manggis dipasarkan sebagai jus, sebagai tambahan, dan juga boleh didapati dalam bentuk kapsul. Jus ini biasanya campuran gabungan manggis dan jus buah-buahan yang lain, seperti epal, pir, dan blueberry.

Walaupun berisi bahagian dalam buah-buahan yang bertanggungjawab reputasinya sebagai buah-buahan yang terbaik merasa di dunia, kulit, atau perikarpa, dari Manggis menyediakan beberapa luar biasa manfaat kesihatan apabila Juiced atau beku kering. Malah, ia melaporkan bahawa kulit adalah lebih baik untuk kesihatan anda daripada pulpa.

Penyelidikan saintifik telah mendapati lebih 40 xanthones dikenali dalam perikarpa buah manggis. Xanthones adalah bahan kimia semula jadi yang menunjukkan beberapa ciri-ciri farmaseutikal termasuk kesan-kesan anti-radang yang kuat dalam badan anda. Jus manggis juga telah ditemui untuk membantu kesihatan wanita nurani membawa berat badan mereka ke bawah. Ia benar-benar tahu sebagai Buster berat di banyak negara asing

Manggis, jangan dikelirukan dengan Mangga, dianggap sebagai buah eksotik di Amerika Syarikat dan boleh menjadi sukar untuk mendapatkan. Walau bagaimanapun, anda boleh membeli beku kering Manggis perikarpa atau makanan tambahan yang mengandungi sifat-sifat baik yang terdapat dalam buah-buahan yang segar.

Kecuali anda di Thailand, di mana Manggis dieksport ke negara-negara serantau, anda mungkin tidak dapat menikmati kebaikan segar jus buah manggis.

Jika anda bernasib baik untuk datang dengan botol Jus Manggis, pastikan dan membeli botol yang merangkumi seluruh diproses Buah manggis. The exocart mendalam berwarna buah dianggap sebagai kawasan yang memegang nilai pemakanan yang paling tinggi.

Laman web kami mempunyai sejumlah besar maklumat mengenai kuantiti besar manfaat kesihatan buah-buahan yang berbeza juga banyak resipi buah-buahan yang sihat dan lazat yang besar. Datang dan melawat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar