Kamis, 12 November 2015

Apakah Prolotherapy?

Apakah Prolotherapy?

"Apabila saya berumur empat puluh tahun, saya telah didiagnosis di dua klinik neurologi berasingan sebagai mempunyai sukar dikawal [tidak boleh diubati] sakit ... Ia adalah secara kebetulan (kemudian) saya mendapat tahu bahawa Gustav A. Hemwall, MD, seorang pengamal di pinggir bandar Chicago , adalah seorang pakar dalam Prolotherapy. Apabila saya bertanya kepadanya jika dia boleh menyembuhkan sakit saya, dia bertanya kepada saya untuk menerangkan ia. Apabila saya telah lakukan yang terbaik yang saya boleh, dia menjawab, 'Tidak ada rasa sakit itu. Adakah anda maksudkan sakit. ..? ' Kemudian dia terus menerangkan kesakitan saya jauh lebih baik daripada yang saya boleh. Apabila saya berkata, 'Itu betul-betul,' katanya, 'Saya boleh menetapkan kamu. Untuk membuat cerita panjang pendek, sakit sukar dikawal saya tidak sukar dikawal dan saya amat baik ke titik di mana kesakitan saya tidak lagi menjadi masalah, "laporan C. Everett Koop, MD, Pakar Bedah bekas Besar Amerika Syarikat.

Adakah anda mengalami kesakitan arthritis, kecederaan sukan, dan masalah bersama yang lain? Adakah doktor anda memberitahu anda, "Ada apa-apa lagi yang boleh kita lakukan, anda perlu belajar untuk menguruskan kesakitan anda?" Jika mereka lakukan, mereka mungkin salah!

Dengan beberapa jenis sakit kronik seperti kanser dan sakit neuropathic, untuk "menguruskan" boleh menjadi ubat yang terbaik boleh lakukan sehingga sains moden membawa pandangan baru untuk ubatnya.

Tetapi, tidak demikian bagi bentuk yang paling biasa sakit sakit otot kronik. George Stuart Hackett, MD, menunjukkan ubat untuk jenis sakit lebih daripada enam puluh tahun yang lalu apabila beliau membangunkan Prolotherapy.

Dr. Hackett ditakrifkan semula punca sakit kronik. Beliau mendapati bahawa sakit yang paling otot adalah disebabkan oleh ligamen dan / atau kecederaan tendon yang dari masa ke masa membawa kepada kehilangan ligamen dan sendi yang tidak stabil ... menyebabkan kesakitan.

Ligamen menyambung tulang ke tulang. Tisu-tisu badan yang besar tetapi kecil bertindak agak seperti gelang getah, memegang tulang bersama-sama dengan hanya ketegangan yang betul.

Tendon menyambung otot untuk tulang. Sama seperti ligamen, tendon membolehkan pergerakan sendi.

Ligamen dan tendon secara semula jadi mempunyai bekalan darah yang lemah jadi mereka cenderung untuk memperlahankan atau penyembuhan yang tidak lengkap selepas kecederaan.

Hackett dibina di atas kerja orang lain untuk membangunkan rawatan yang - Prolotherapy - untuk merangsang atau memulakan semula penyembuhan badan sendiri tisu ini. Sejak masa itu, kaedah beliau telah membantu menyembuhkan beribu-ribu orang dengan sakit kronik. Namun, di sebalik laporan mereka melegakan kesakitan, dan kajian penyelidikan menunjukkan pertumbuhan sebenar tendon berkaitan, ligamen dan tulang rawan, Prolotherapy masih tidak digunakan secara meluas dalam perubatan arus perdana.

"Latihan perubatan tradisional menghadap kepentingan ligamen, tendon dan fascia dan saraf kecil yang menembusi fascia dan sebaliknya overemphasizes penggunaan farmaseutikal, pembedahan, atau pelabelan psikologi pesakit," laporan K. Dean Reeves MD, yang membawa penyelidik Prolotherapy dan profesor klinikal , Universiti Kansas.

Bagaimana Prolotherapy Kerja Raya

Prolotherapy merangsang penyembuhan semula jadi anda sendiri untuk memulihkan kesihatan tisu yang cedera yang menyebabkan kesakitan. Nama lain untuk Prolotherapy adalah terapi suntikan pertumbuhan semula (RIT). Kedua-dua merujuk kepada bagaimana terapi ini berfungsi.

"Prolo" untuk berkembang, bermaksud "untuk berkembang," dan "semula" bermaksud "untuk memperbaharui."

Prolotherapy tumbuh atau memperbaharui tisu badan anda.

Prolotherapy melibatkan pentadbiran penyelesaian steril dengan anestetik seperti lidocaine ke dalam kawasan yang menyebabkan kesakitan. Prolotherapists menggunakan beberapa penyelesaian yang berbeza dari air gula yang mudah untuk faktor pertumbuhan seperti plasma kaya platelet (PRP) disuling dari darah anda sendiri.

Penyelesaian merangsang tindak balas keradangan penyembuhan (peringkat pertama proses penyembuhan anda). Ini meningkatkan aliran darah ke kawasan nutrien membawa, penyembuhan sel-sel imun dan faktor pertumbuhan yang membantu membaiki kawasan yang cedera. Proses penyembuhan badan anda mengambil alih secara semula jadi.

Susulan berlaku di mana-mana satu hingga enam minggu untuk menilai keputusan dan perlu untuk rawatan. Keseluruhan proses biasanya mengambil masa antara dua hingga enam rawatan bergantung kepada jenis kecederaan.

Manfaat Prolotherapy

Prolotherapy membantu banyak keadaan menyakitkan termasuk arthritis, kecederaan sukan, migrain, sakit belakang, sakit pemutar cuff dan lain-lain bentuk sakit sendi dan otot.

Kajian menunjukkan bahawa 80 peratus daripada mereka yang menerima Prolotherapy mempunyai besar untuk melengkapkan penghapusan kesakitan dan apa-apa batasan aktiviti yang berkaitan dengannya ... walaupun orang-orang yang telah mengalami selama bertahun-tahun, kata Reeves.

Anda boleh melihat hasil kajian Prolotherapy dengan melawat Penyelidikan dalam laman web Prolotherapy, yang ditadbir oleh Reeves.

Jika anda mengalami sakit kronik, lihat prolotherapist yang berpengalaman dan berkelayakan tidak lama lagi untuk penilaian.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Prolotherapy, termasuk cara untuk mencari dan memilih prolotherapist yang melihat The Cure untuk Sakit kronik: Menamatkan Sakit Arthritis, Sukan Kecederaan, dan Lain-lain Masalah Bersama.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar