Minggu, 15 November 2015

Memahami lebih dalam Sinus Pengairan

Memahami lebih dalam Sinus Pengairan

Apabila cuba untuk memahami mana-mana mata pelajaran pada tahap yang lebih mendalam, ia adalah sentiasa berguna untuk memulakan dengan pengajaran pada sejarahnya. Saya telah menulis satu artikel yang masuk agak mendalam ke dalam topik tersebut. Selepas belajar akar pengairan hidung ini sangat mudah untuk melihat bahawa apabila cuba kaedah neti ia perlu menyebabkan anda tiada kebimbangan. Mengetahui bahawa hidung bilas telah dalam kalangan yoga selama lebih seribu tahun adalah sangat selesa dengan sendirinya. Pengetahuan tambahan boleh memberi anda bahawa rangsangan keyakinan yang akan menjadikan kesihatan tertentu masalah berasa lebih baik, jika tidak hilang sepenuhnya. Cara berfikir belajar satu perkara yang baru atau aktiviti meletakkan kami dalam kawalan, dan ini boleh menjadi agak berharga apabila menyelidik kaedah periuk neti.

Untuk meringkaskan sedikit di sini, sejarah periuk neti bermula sejak beribu beberapa. Pengamal tradisional India dan yoga bergantung kepada kaedah ini, yang pada masa itu, adalah lebih dikenali sebagai jala neti. Ini hanyalah cara yang berbeza untuk mengatakan pengairan sinus hidung. Walaupun kembali pada masa itu, prosedur yang telah dilakukan oleh periuk kecil neti yang hampir sama dengan apa yang kita lihat di pasaran hari ini. Saya fikir ia kelihatan seperti salah satu daripada lampu dilihat dalam Aladdin dan malam Arab. Terdapat pelbagai jenis di pasaran hari ini, tetapi jika anda penyelidikan periuk neti tembaga ia akan membawa anda yang paling dekat dengan wajah asalnya. Ramai di antara pengamal yoga moden juga percaya bahawa penambahan tembaga membawa manfaat tambahan, walaupun orang-kajian telah tidak disahkan oleh mana-mana agensi saintifik pada ketika ini.

Pada 1970-an, semasa fenomena Bruce Lee, yoga secara senyap-senyap membuat pintu masuk ke dalam Amerika Syarikat. Ia dilakukan dalam kalangan sangat ketat bersatu semasa tahun-tahun, dan dianggap satu aktiviti yang di bawah tanah. Pergerakan yoga membawa bersamanya pengenalan neti jala itu dan, setakat yang lebih besar, proses pengairan hidung. Proses ini juga dikenali sebagai lavage hidung, antara syarat-syarat lain. Hari-hari ini ia bukan sahaja hanya satu alat untuk meditasi yoga, ia kini telah menjadi satu amalan arus perdana.

Periuk neti dan sistem pengairan Sinus digunakan dalam pengairan sinus hidung kini boleh didapati dalam talian, dan dalam banyak kedai jabatan kesihatan di seluruh negara secara keseluruhan. Saya telah pun melihat mereka di kedai-kedai besar seperti wal-mart yang bermakna bahawa ia kini merupakan sebahagian daripada masyarakat Amerika. Ia digunakan untuk menjadi, bahawa untuk membeli neti, anda akan perlu sama ada telah mereka dihantar dari India atau dapatkan kedai khusus yang membawa mereka. Saya bukan peminat besar dari orang-orang mekanikal, kerana mereka tidak bergantung kepada graviti tetapi mereka juga disediakan.

Faktor kejayaan besar tempat kejadian periuk neti semasa boleh terima rupanya di Oprah Winfrey talk show. Seorang pengamal perubatan yang dilakukan hidung membilas prosedur pada tetamu, dengan kejayaan yang jelas yang besar. Jualan sistem neti, dan pelbagai alat lain yang digunakan dalam proses ini melonjak dengan ketara afterword. Menggunakan neti dengan campuran masin boleh menjadi prosedur meremajakan, mudah dan lembut. Ini mungkin cara popularitinya masih meningkat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar