Minggu, 15 November 2015

Gunakan Pemulihan Home Kutu Kepala Sebagai Rawatan Alternatif

Gunakan Pemulihan Home Kutu Kepala Sebagai Rawatan Alternatif

Apa yang anda lakukan apabila anda menyedari bahawa anak anda mempunyai kutu? Nah, perkara pertama yang anda mungkin akan lakukan adalah untuk membeli syampu penyingkiran kutu, dengan harapan bahawa ia akan membunuh mereka sekali dan untuk semua. Walau bagaimanapun, adakah anda tahu bahawa anda meletakkan racun perosak di kepala anak anda apabila anda menggunakan syampu kutu berubat? Sebagai contoh, nix diketahui sebagai yang berkesan penyingkiran ubat kutu oleh Akademi Pediatrik Amerika, tetapi tidak ramai yang mengetahui bahawa ia sebenarnya mengandungi racun perosak yang boleh menyebabkan alahan kuat pada sesetengah orang. Oleh itu, rawatan alternatif untuk kutu semakin popular kerana lebih ramai orang kini beralih ke arah itu.

Kutu adalah mereka berkembang parasit bergerak manakala telur juga dikenali sebagai telur kutu. Jenis paling mudah remedi rumah adalah untuk hanya sikat keluar telur dengan sikat kutu manakala rambut masih basah atau menggunakan sepasang penyepit untuk memetik keluar. Anda akan perlu untuk melakukan ini lebih 7-10 hari berturut-turut jadi kutu yang teliti dikeluarkan; sekali gus ini boleh menjadi satu aktiviti yang memakan masa sangat. Walaupun selepas anda digunakan kutu yang mengeluarkan syampu, anda masih perlu untuk menyisirnya keluar telur.

Satu lagi remedi rumah semula jadi adalah untuk memohon Vaseline, mayonis atau minyak zaitun semua anda rambut anak anda mati sesak nafas kutu. Selepas permohonan, memakai topi mandi di atas kepala anak anda, biarkan semalaman dan basuh dunia pada pagi berikutnya. Walaupun ini benar-benar boleh menjadi berantakan, ia membantu dalam menghapuskan kutu dan telur kutu dengan membunuh mereka melalui lemas dan juga akan menghalang mana-mana telur baru daripada melekat pada rambut. Jika anda mendapati sukar untuk menghapuskan orang-orang sisa berminyak, anda boleh menggunakan cuka untuk membersihkan rambut.

Selain rawatan DIY, anda juga boleh mendapatkan bantuan doktor untuk menetapkan ubat topikal panggilan 'Ulesfia' untuk merawat kutu, yang tidak mempunyai apa-apa racun perosak berbahaya di dalamnya. Anda perlu memohon mereka pada rambut dan kulit kepala supaya mereka sepenuhnya ditutup dengan Ulesfia. Anda juga perlu memohon kepada bidang-bidang di belakang telinga dan belakang leher. Biarkan utuh selama kira-kira 10-15 minit sebelum anda mencuci ia jauh. Ulesfia juga berfungsi dengan yg menyesakkan nafas kutu kepala dan anda perlu memohon sekali lagi 1 minggu kemudian.

Rawatan rumah herba seperti minyak pokok atau minyak pati lain juga satu lagi alternatif dalam menghapuskan kutu. Walau bagaimanapun, ini tidak dikawal selia oleh FDA dan tidak begitu berkesan dalam membunuh kutu dengan teliti. Hanya dengan mengetahui ubat rumah untuk kutu tidak mencukupi. Anda juga perlu menyedari bagaimana serangan kutu berlaku dan mengambil langkah-langkah pencegahan untuk memastikan mereka keluar dari rumah anda. Pertama anda perlu tahu kutu yang tidak boleh terbang kerana mereka tidak mempunyai sayap. Walau bagaimanapun, kutu boleh merangkak dan mereka merebak dari seorang ke seorang yang lain melalui sentuhan langsung.

Untuk melindungi anak-anak anda daripada dijangkiti kutu daripada kanak-kanak lain di sekolah masing-masing, anda boleh melakukan langkah-langkah pencegahan beberapa. Sebagai contoh, kanak-kanak perempuan anda boleh mengikat rambut mereka dengan kemas dan menggunakan beberapa gel rambut untuk menjinakkan rambut flyaway atau keriting mereka. Anda juga boleh mendidik anak-anak anda untuk tidak berkongsi barang-barang peribadi seperti kot, sikat, rambut-hubungan, topi dan tudung dengan kanak-kanak lain, terutamanya jika perkara yang mempunyai hubungan secara langsung dengan rambut dan kulit kepala. Jika anda tidak pasti sama ada anak-anak anda mempunyai masalah kutu, jangan mendapatkan khidmat nasihat dengan doktor untuk mendapatkan pengesahan sebelum memulakan rawatan rumah kutu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar