Minggu, 15 November 2015

Apa So Good Tentang Wheatgrass?

Apa So Good Tentang Wheatgrass?

Sehingga kira-kira 5 atau lebih tahun yang lalu, saya tidak pernah mendengar wheatgrass. Kemudian ia seolah-olah timbul di mana-mana (jika anda akan pengampunan pun). Ia mengambil masa beberapa tahun sebelum saya benar-benar mula mencari ke dalamnya dan saya mendapati beberapa maklumat yang menarik.

Pertama, apa yang wheatgrass? Ia hanya bercambah atau gandum tumbuh - sebaik-baiknya organik. Sebaik sahaja percambahan berlaku enzim berharga diaktifkan dalam bijirin. Pucuk boleh dimakan dan enzim kemudian bekerja dalam badan untuk membantu digestions, memberi tenaga, meneutralkan toksin dan membersihkan darah. Daun Gandum juga boleh Juiced dan jus yang digunakan untuk menyediakan asid air, oksigen, enzim, protein, fitokimia, klorofil, karotenoid, lemak, dan unsur surih.

Daun Gandum mempunyai sejarah akan kembali lebih 5000 tahun tetapi ia adalah benar-benar dalam tahun 1930-an yang ia menjadi popular di Barat. Seorang ahli kimia pertanian Amerika, Dr Charles F Schnabel, berkata sakit ayam diberi makan segar, wheatgrass muda pulih dengan cepat. Mereka juga berkembang lebih cepat dan mempunyai dua kesuburan berbanding dengan ayam-ayam betina yang sihat diberi makan diet standard. Penemuan ini menjadi dorongan untuk seumur hidup penyelidikan ke dalam sebab untuk keputusan yang menakjubkan ini. Lain-lain telah dikaji wheatgrass dan telah menerbitkan kajian untuk menunjukkan manfaat yang amat besar untuk mengekalkan kesihatan dan daya hidup.

Jus Daun Gandum adalah sangat tinggi dalam klorofil segar yang telah ditunjukkan untuk membantu fungsi hati, membuang toksin dan meningkatkan sistem imun. Salah satu faedah klorofil adalah bahawa ia adalah sama dengan Hemin yang merupakan komponen hemoglobin. Hemoglobin adalah protein yang dalam manusia yang membawa oksigen ke sel-sel. Perbezaan utama antara klorofil dan Hemin adalah bahawa manakala Hemin berasaskan besi, klorofil adalah berdasarkan magnesium. Eksperimen yang dijalankan pada arnab teruk anemia menunjukkan bahawa apabila diberi klorofil mereka membuat pulangan yang cepat untuk kiraan darah yang normal.

Selain anemia, klorofil telah terbukti memberi manfaat kepada jantung, sistem limfa, sistem vaskular, usus, paru-paru, dan kelenjar. Ia juga boleh membantu dalam menurunkan tekanan darah dan gula darah, keasidan yang lebih rendah dan membantu merawat dan mencegah kanser. Dan klorofil merupakan salah satu komponen wheatgrass.

Kerana ia mengandungi 8 keperluan asid amino, 80 enzim dikenal pasti dan pelbagai vitamin dan mineral iwheatgrass sering dipanggil makanan lengkap. Kajian penyelidikan menunjukkan bahawa ia mengandungi berkuasa agen anti-kanser: klorofil, antioksidan, asid abscisic, dan 80 enzim. Tindakan alkalising yang membantu menyeimbangkan pH badan dan bergerak dari kanser mendorong negeri asid yang disebabkan oleh penggunaan kita begitu banyak diproses, bergula dan berlemak.

Manakala segar adalah yang terbaik, kebanyakan kita mungkin tidak mempunyai masa untuk berkembang dan jus wheatgrass jadi ia boleh didapati sebagai tembakan, serbuk dan tablet daripada pelbagai pembekal. Wheatgrass adalah satu tambahan bernilai untuk diet anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar