Minggu, 15 November 2015

Keletihan menyembuhkan Tanpa Kopi

Keletihan menyembuhkan Tanpa Kopi

Kopi adalah kafein mungkin menetapkan paling popular yang terdapat di atas meja sarapan negara. Frasa "Saya tidak boleh bangun dari katil tanpa ia" begitu biasa walaupun kanak-kanak boleh memetiknya. Penggunaan kopi tidak terhad kepada hanya sarapan, sama ada. Lihat sahaja garisan pada itu Starbuck dan anda akan melihat bahawa ia digunakan sepanjang hari, biasanya sebagai menjemput saya.

Walaupun kopi mempunyai beberapa kualiti menebus dalam diet kita, ia juga adalah ubat mujarab. Kafein adiktif di kedua-dua erti kata yang fizikal dan mental. Sesiapa yang telah mendapat digunakan untuk banyak cawan kopi sepanjang sehari akan mendapati diri mereka berhadapan dengan sakit kepala benar-benar jahat jika mereka berhenti ayam belanda sejuk.

Kafein menimbulkan risiko kesihatan juga. Ia boleh mengurangkan dan hampir menghapuskan manfaat antidepresan dan ubat-ubatan anti-kebimbangan. Ia boleh menyebabkan peningkatan tekanan darah dan kadar degupan jantung yang tidak sesuai jika anda cuba untuk berurusan dengan tekanan darah tinggi dan penyakit jantung. Ia juga boleh mencetuskan episod angina dan denyutan jantung yang tidak teratur.

Jadi, persoalannya ialah bagaimana kita boleh mendapatkan sekitar masalah ini? Apa, selain daripada cawan yang hadir kopi akan melegakan letih, lesu badan kita? Terdapat sebenarnya adalah beberapa perkara yang anda boleh lakukan, walaupun anda mungkin tidak suka semua daripada mereka.

1) Elakkan gula: gula dan karbohidrat ditapis boleh memberikan rangsangan selama kira-kira dua puluh minit. Walau bagaimanapun, selepas itu tahap gula dalam darah anda akan menurun, biasanya lebih rendah daripada mereka sebelum anda makan donut itu. Berhati-hati menonton berapa banyak anda makan dan anda mungkin dapat menghentikan penyingkiran.

2) Potong kopi: Kafein akan menghalang anda dari tidur dengan baik (dan kadang-kadang langsung). Apabila ia berkurang, ia meninggalkan anda rasa letih. Ada sebab yang baik untuk perasaan itu. Kafein mencetuskan melawan atau penerbangan jawapan anda, jadi sementara anda telah penuh semangat melakukan tugas anda, metabolisme anda adalah melalui bumbung. Ini bermakna anda membakar lebih banyak kalori dan meningkatkan perasaan letih.

3) Makan dengan betul: Diet yang seimbang membuat perbezaan besar dalam bagaimana anda rasa. Jika anda bosan setiap masa, mula menulis semua yang anda mengambil website saya untuk kira. Anda mungkin akan melihat kawasan-kawasan yang memerlukan beberapa Tweaker. Ia benar-benar adalah bernilai usaha tambahan.

4) Dapatkan tidur yang cukup: Terdapat beberapa kajian yang menunjukkan bahawa) kita tidak mendapat tidur yang cukup dan b) ia menyebabkan beberapa risiko kesihatan yang serius. Kebanyakan orang dewasa memerlukan sekurang-kurangnya tujuh jam tidur. Jika anda secara rutin tidur kurang, anda berisiko untuk obesiti, penyakit jantung, kanser dan banyak keadaan hidup mengubah yang lain.

5) Penghidratan: Jika anda dahaga, anda sudah kering. Yang meletakkan banyak tekanan pada setiap organ di dalam badan anda dan terutamanya otak anda. Perasaan berkepala kabur mungkin cuba untuk menarik anda ke sejuk air.

6) Vitamin & mineral: Walaupun kita semua harus cuba untuk makan makanan yang seimbang, ia bukan mudah. Kita sering gagal kerana keadaan yang tidak diduga. Seperti itu berlaku dan menambah makanan tambahan yang baik multivitamin / multimineral boleh membantu anda mengekalkan keseimbangan itu. Tanya doktor anda yang disyorkan, kerana keperluan anda berubah apabila hidup anda berlangsung.

Menikmati secawan atau dua kopi tidak akan menyakiti anda, tetapi pengambilan berterusan mempunyai potensi untuk berbuat demikian. Jika keperluan kopi anda berjalan dalam gandaan setiap hari, cuba untuk memberhentikan penyusuan diri jauh daripada itu dan melihat bagaimana rasanya. Anda akan terkejut pada kualiti hidup yang boleh menjadi akibat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar