Kamis, 12 November 2015

Terapi alternatif - 4 Selulit Rawatan Itu Kerja

Terapi alternatif - 4 Selulit Rawatan Itu Kerja

Selulit. Ia adalah perkataan yang satu yang menyerang takut dalam hati kebanyakan wanita. Lebih daripada 90% daripada kita terjejas, ramai yang berebut-rebut untuk penyembuhan. Terapi alternatif ialah nonconventional, pendekatan tidak invasif untuk merawat kulit kulit oren. Jika anda sedang mencari untuk rawatan selulit yang bekerja, berikut adalah 4 amalan alternatif bernilai melihat ke dalam.

Akupunktur
Akupunktur adalah satu bentuk purba perubatan Cina yang telah wujud sejak beribu-ribu tahun. Ia melibatkan memasukkan jarum halus ke kawasan-kawasan tertentu badan. Acupuncture dikatakan untuk mengurangkan tekanan dan meningkatkan kesejahteraan umum. Kaedah ini juga merangsang peredaran darah dan saliran limfa serta menggerakkan paket lemak. Oleh itu, adalah sangat berkesan untuk mengurangkan selulit.

Reflexology
Refleksologi membabitkan urutan kaki (dan kadang-kadang tangan atau telinga) untuk merawat dan menyembuhkan seluruh badan. Ia berdasarkan prinsip bahawa bahagian-bahagian badan mengandungi refleks yang sesuai dengan setiap kelenjar, organ dan bahagian atas badan. Refleksologi membantu kulit walaupun daripada lekuk dalam 2 cara: ia pergi untuk bekerja pada sistem limfa dan sistem penghadaman. Urut harus mengaktifkan darah dan aliran limfa dan mengusir toksin. Dengan merangsang sistem pencernaan, lemak yang tidak diingini juga dikurangkan.

Yoga
Salah satu yang terbaik rawatan selulit alternatif yang bekerja adalah yoga. Amalan ini dipercayai menjadi setua 5000 tahun, walaupun ia berasal tepat tidak diketahui. Tujuan utama postur yoga dan teknik pernafasan yang berbeza adalah untuk membawa kestabilan dan kedudukan untuk menyediakan badan untuk meditasi. Oleh kerana postur ini memerlukan kedua-dua kekuatan dan fleksibiliti, yoga boleh meningkatkan nada otot dan deposit lemak. Tambahan pula, ia mempunyai banyak manfaat kesihatan yang lain seperti meningkatkan penghadaman dan fungsi imun.

Hidroterapi
Hidroterapi adalah penggunaan air dalam apa jua bentuk untuk merawat penyakit. Sauna, mandian wap dan hidro mengurut semua peningkatan edaran. Wap juga boleh membuka liang dan membantu membersihkan badan daripada sisa toksik. Ini menghalang membina berlebihan sehingga selulit menyebabkan toksin. Satu lagi pilihan adalah mandi panas dan sejuk. Air panas akan meningkatkan aliran darah dan air sejuk akan mengetatkan kapilari dekat dengan permukaan kulit.

Apabila ia datang untuk rawatan selulit yang bekerja, ramai orang lebih suka terapi alternatif. Dengan kaedah ini, selulit akan terhenti menjadi ancaman dan menjadi hanya satu, perkataan tidak berbahaya kecil.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar